SC logo transparens

Krízismenedzsment

A krízis menedzsment egy speciális szakterület, melynek eszközeit és módszereit akkor kell használni ha a tulajdonosok és menedzserek -akár saját személyes érintettségük miatt- nem képesek egy-egy komoly mélypont, válsághelyzet esetén megtalálni a megfelelő megoldást a vállalat túléléséhez, vagy egyszerűen csak félnek a drasztikus lépések megtételétől. Ilyen vállalati élethelyzet lehet pl:

• a bevételek vagy a profitabilitás folyamatos, vagy drasztikus csökkenése, a vállalat likviditási helyzetének gyors leromlása, operatív cash-flow gondok megjelenése
• ha a túl gyorsan növekvő vagy átalakuló vállalkozás nem képes alkalmazkodni a változásokhoz
• piaci események, új piaci kihívások, amelyhez a vállalat a meglévő menedzsment eszközök és működési mód mellett nem tud alkalmazkodni
• olyan vis-major események, külső hatások, melyek a céget felkészületlenül értik és amely komoly veszteségekkel fenyegetnek

Ezekben az esetekben segít a válság menedzsment módszertan alkalmazása, krízis menedzser(ek) megbízása, aki(k) egy meghatározott időtartamra “átveszik” a vállalat irányítását, céljuk a társaság megmentése és a működés és a profitabilitás helyreállítása. A válságmanagement abban különbözik a normál managementtől, hogy gyorsan van rá szükség, mélyreható változtatásokat igényel és drasztikus döntéseken alapszik. Előnyös egy semleges, külső szemmel a vállalatot, üzleti szituációt átlátni képes, a cégnél múlttal, érintettséggel nem rendelkező krízismenedzser bevetése. Így gördülékenyebben megvalósíthatók a szükséges átalakítások. Minden, az adott szervezetben szokatlannak számító lépés, kemény döntés az ő nevéhez fog fűződni, neki kell ezeket elfogadtatni a munkatársakkal.

Krízismenedzsment szolgáltatásunk keretében a tulajdonosok érdekeit szem előtt tartva 

• feltárjuk a válsághelyzet okait egy folyamat- és pénzügyi átvilágítás keretében,
• ennek alapján felállítjuk a válságtervet, részt veszünk a szükséges döntések előkészítésében és meghozatalában
• elkészítjük az ehhez kapcsolódó rövid- és középtávú üzleti és pénzügyi terveket
• a folyamat közben folyamatosan figyelemmel kísérjük és megtartjuk a vállalat legfőbb értékeit, kulcs munkavállalóit, vevőit, üzleti partnereit, eszközeit
• elkészítjük és végig visszük a válságkezeléssel kapcsolatos kommunikációt.

A válságmenedzsment folyamat csak akkor lehet sikeres, ha a tulajdonos maximálisan elkötelezett annak végrehajtásában, ha reális célok mentén halad és az eredményeként kialakulóműködési modell fenntartható.

Shopping Basket
hu_HU
en_GB hu_HU